Lithiová baterie PowerBoozt - 50 Ah

322_860-image-1.jpeg
(0x)
Novinka
Je vhodná pro kempování, nebo pro použití na lodi s integrovaným systémem BMS.
Výrobce
PowerBoozt
Záruka
24 měsíců
Kód
322/860
EAN
4260538361585
Dostupnost
skladem v zahraničním skladu - k expedici za 14 dnů
Běžná cena
16 459,00 Kč s DPH/ks
Ušetříte
3 795,00 Kč s DPH
Naše cena s DPH
12 664,00 Kč/ks
ks

Popis

Baterie musí být řádně zlikvidovány!

Podívejte se prosím na standardní postup pro vracení použitých baterií: Podle německého zákona o bateriích, který upravuje vracení a likvidaci použitých baterií,

  • Akumulátory a baterie nesmí být nikdy likvidovány v běžném zbytkovém odpadu.
  • Baterie obsahující škodlivé látky musí být vráceny distributorovi nebo sběrným místům zřízeným k tomuto účelu veřejnými orgány pro nakládání s odpady.

Dobíjecí lithiová baterie pro kempování a lodě s integrovaným systémem BMS. Ve srovnání s olověnými a jinými lithiovými bateriemi nabízejí lithium-železo-fosfátové baterie významné výhody, včetně zlepšené účinnosti vybíjení a nabíjení, delší životnosti a schopnosti vybíjet hlouběji při zachování výkonu. LiFePO4 baterie jsou často dražší, ale mají výrazně nižší náklady na životnost. Žádná údržba a extrémně dlouhá životnost z nich činí užitečnou investici a inteligentní dlouhodobé řešení. PB100-D je vybaven známou základovou lištou pro připevnění ke stávajícím výstupkům ve vozidle a má stejnou výšku jako standardní baterie AGM nebo GEL. Ve většině případů se vejde do prostoru pod sedadlem.

  • Technologie LiFePO4 je obzvláště bezpečná
  • Všechny baterie certifikovány podle UN38.3
  • 1:1 náhrada za olověné akumulátory
  • Velmi nízká hmotnost (cca polovina hmotnosti)
  • Velmi dlouhá životnost
  • Větší využitelná kapacita
  • Konstantní výkon během vybíjení
  • Teplotní odolnost
  • Rychlé a bezpečné nabíjení
  • Lze provozovat a skladovat v částečně nabitém stavu
  • Možnost mezi dobíjení
  • Nízké samovybíjení
  • Bezúdržbové
  • Bluetooth 4.0 s aplikací pro Android / iOS
  • Žádná nebezpečná kyselina

Doplňující informace k produktu


Skoro vše o akumulátorech a nabíjení

Každý akumulátor nám dá jen to co do něj vložíme a jak se k němu chováme. Úplně všechno o akumulátorech se dozvíte v nekrátkém pojednání. Protože to ale není můj text, nemám souhlas autora na šíření, poradím použite vyhledávač a hledejte na internetu spojení slov v nadpisu "Skoro vše o akumulátorech a nabíjení". Určitě najdete více než 60 stran v souboru PDF. Až se tím prolouskáte, uvidíte, že i bezúdržbový akumulátor potřebuje údržbu, nabíjení v dobré kondici a že si vlastně každý uživatel vlastním přístupem může citelně zkrátit životnost akumulátoru a může o něj přijít vlastně ještě v záruce. Pokud ale dojde k poškozením hlubokým vybitím, kdy klesne napětí na akumulátoru pod hodnotu 10,5V, což už je samo hlubokým vybitím, poškodí se elektrody sulfatací. Každou baterii k reklamaci testuje výrobce a v případě že se zjistí, že došlo k sulfataci hlubokým vybitím, reklamace se uznává jako neoprávněná. Zmiňuji jen nejdůležitější body pro karavanisty, ostatní podrobnosti najdete v uvedeném textu.

Nabíjení akumulátoru

Ať si koupíte akumulátor, nebo nový karavan s akumulátorem, pamatujte že správné nabíjení je důležité nejen pro životnost akumulátoru. Gelové baterie i AGM se musí nabíjet předepsanými nabíječkami, já bych se přiklonil k textu autora, že je lepší si koupit jistotu značkovou nebo prověřenou nabíječkou, než riskovat, že ušetřené peníze budu investovat do nápravy škod a kvalitní nabíječce se stejně nevyhnu. K vestavěným nabíječkám pro karavany v kombinaci s gelovou nebo AGM baterií je důležité teplotní čidlo. Pokud teplotní senzor v karavanu není a v rámci snižování nákladů výrobci tam být nemusí, je nutné se co nejdříve zajímat o možnosti dodatečné montáže, případně hlídat teplotu baterie při nabíjení jiným způsobem. Přehřátá baterie může vyvolat rychlou sulfataci a opět můžete přijít o nároky ze záruky. Pokud si nevíte rady se spravnou nabíječkou do vašeho auta, správným teplotním senzorem, určitě se můžete na nás obrátit.

Hodnoty napětí vypovídají o kapacitě baterie

Hodnoty jsou v podstatě stejné u baterií AGM i u gelových. Pokud máte v karavanu voltmetr a naměříte napětí v hodnotě:

  napětí          zbývající kapacita     12,8V                   100%  12,5V až 12,6V           75%  12,2V až 12,3V           50%  12,0V až 12,1V           25%  11,8                   vybitý  dlouhodobě tato hodnota a nižší může být pro baterii  smrtelná. Je nutno co nejrychleji chybějící energii doplnit.     

Udávané hodnoty

Velmi důležitým faktorem je intenzita vybíjecího proudu. Čím je intenzita vybíjecího proudu vyšší, tím nižší je výsledná volná kapacita baterie. Jmenovitá kapacita K20 odpovídá množství elektrické energie v ampérhodinách [Ah], které je baterii přiřazeno. Tato hodnota je vyznačena na baterii. Toto množství energie musí být podle normy EN 50342 možné odebrat při stanoveném proudu I20 za dobu 20 hodin při dosažení konečného vybíjecího napětí 10,5 V a teplotě (25±2) oC. Příklad pro trakční baterii s kapacitou 44 Ah: vybíjení proudem 2,2 A na hodnotu 10,5 V po dobu alespoň 20 hodin. Skutečnost může měnit okolní teplota, údaj většinou vychází z okolní teploty +25°C. Kapacita se tedy počítá podle intenzity odběru proudu. Například C20 = 55Ah znamená, že při zatížení jmenovitým proudem po dobu 20 hodin, dosahuje akumulátor kapacity 55Ah. Nebo jinak, při odběru 55/20 = 2,75A bude akumulátor krýt energetickou potřebu spotřebiče po dobu 20 hodin. Vzorec výpočtu je složitý, ale v zásadě lze říci, že při jmenovité kapacitě K100 můžeme odebrat až o 10% kapacity baterie víc, než je udávaná hodnota kapacity na baterii.

Parametry

Soubory ke stažení

Odkazy a videa

Komentáře

Hodnocení

0

Hodnotilo 0 uživatelů

5
4
3
2
1

Články