Kromě aut se potýkají nově i přívěsy s pevně zabudovanými nádržemi pod podvozek. Firma AL-KO ukončila z neznámých důvodů výrobu geniálního systému hliníkového držáku rezervy a odpadní nádrže, a tak skončila možnost jednoduchého umístění nádrže pod karavan. Pokud je nádrž napevno připevněna, je třeba řešit nějaké inteligentní vypouštění. Pro mne je nepřijatelná představa plazení pod karavanem, šroubování nějakého víčka se závitem na plné nádrži a jiné podobné uživatelsky nepohodlné úpravy.
Naopak si umím představit posuvný dostatečně velký ventil, který se neucpe jedinou zbloudilou špagetou, ovládaný prodlouženým táhlem, nebo pro fajšmekry servomotorem 300/396 (nutno zvolit provedení Valterra3') s dálkovým ovládáním třeba z kabiny. Instalace takového zařízení ale není vůbec jednoduchá, vyžaduje šikovnost a technické myšlení při aplikaci na různé nádrže. Odměnou ale je čistá a pohodlná manipulace s tak citlivým materiálem, jako je odpadní voda.
Základem je posuvný ventil Valterra 3' 300/333, který přimontujeme buď přímo, nebo jak je doporučeno s připojovacím hrdlem s vnějším závitem 300/335. Pro připojení odpadní hadice použijeme sadu Easy Clip 300/398 (detailní obrázky dole na konci článku), nebo flexibilní připojení 3 metry 300/390, případně 6 metrů 300/390-1, oba s klipy na pevné umístění na karavan. Musí být samozřejmě dostatečná světlá výška nad vozovkou a v případě zajetí s obytňáčkem do nějakého terénu se musí se vším, co je pod ním namontované počítat a náležitě hlídat.
Některá auta mají již z výroby připojení na odpadní systémy, ale těch je víc typů, tak je třeba osobní konzultace, nebo risknout nákup některého dílu s tím, že nepoužitý se dá bez problémů vrátit, nebo vyměnit. Pro systémy 40 mm je k dispozici adaptér na 3', například pro Flair, Laika, Bürstner nebo Adria, pak je ale třeba přikoupit hrdlo pro připojení hadice 300/454 nebo 300/453. Knaus a Eiffeland může mít výstup 86 mm, pro tento výstup je adaptér 300/451 a opět je třeba použít adaptér 300/454 nebo 300/453.