V zásadě se nedoporučuje provádět amatérsky jakékoliv opravy, je třeba práci svěřit odborné dílně. Dnes je již doba jiná, na rozdíl od minulosti je v republice několik vybavených servisů, schopných opravy, diagnostiku a seřízení brzd provádět.
Údržba ložisek
Kola karavanu jsou uložena v kuželových ložiscích. Ty se běžně neudržují s výjimkou mazání podle potřeby. Sejmeme plechové krytky a zkontrolujeme, zda není vazelína zčernalá vyhřátém, nezřídla apod. Pokud ano, vyndáme závlačku a matici, sejmeme brzdové bubny. Ložiska očistíme benzínem a znovu promažeme vazelínou na mazání ložisek. Nasadíme zpět buben a pomalu utahujeme matici, až se buben přestane otáčet. Když se buben přestane otáčet, lehce povolíme matici. Nasadíme zpět kolo a utáhneme šrouby (matice) Buben se musí s otáčeným kolem volně neslyšitelně otáčet a současně ložisko nesmí vykazovat při příčném pohybu kolem vůli. Pokud již takto nelze ložiska seřídit, budeme je muset vyměnit. Nakonec na matici nasadíme závlačku, upravíme její tvar kolem matice, plechovou pokličku naplníme vazelínou a ložisko uzavřeme. Po vrácení kola na zem utáhneme kolo předepsaným momentem.
Nájezdová brzda
Údržba brzd se prakticky neprovádí, pokud brzdy brzdí. Pro prodloužení životnosti brzdových lan při odstavení karavanu, pokud je to možné, nikdy nezatahujte brzdu dlouhodobě. Dochází k zbytečnému zatahování lan, případně můžou lana za bržděného vleku definitivně zareznout v za bržděné poloze. Když budete muset lana vyjmout, nebo kupujete nová, před montáží je ponořte alespoň na den do hrnce s vyjetým olejem, prodlouží se jejich životnost a následně se lépe vrací po za brždění, čímž se prodlouží životnost obložení. Nastavitelné jsou excentry v kolech, které jsou přístupné zezadu na štítech brzd. Nastavitelná jsou i lana na vahadlech pod karavanem, ale ta by se měla nastavit až po seřízení excentrů. Pro povolení nebo přitažení brzd po běžném opotřebení slouží šroubovice na táhlu brzd vpředu pod ojí karavanu. Pro kontrolu brzdného účinku si budete muset zajet na stanici STK, ale amatérsky si ji můžete provést tak, že druhá osoba zatahuje postupně zoubek po zoubku brzdu, a obě kola by se měla postupně od při brždění až po zablokování chovat stejně. Není nutné a ani vhodné, aby kola blokovala na prvním, nebo druhém zoubku. To máte jistotu, že se budou kola zahřívat a zvýšíte spotřebu a hrozí poškození karavanu až havárie při roztržení bubnu. Po jakékoliv opravě nebo nákupu karavanu místo hlasitě puštěného rádia poslouchám každý zvuk, pocházející zezadu od karavanu. Mazání se provádí tlakovou maznicí na brzdovém ústrojí oje a podvozky Peitz má jí 4 maznice ještě na nápravě. Stačí mazání 1 x za rok. Při práci pod karavanem nezapomínejte na bezpečnost, zásady zvedání karavanu jsou popsány zde.